Нещодавно студенти ІІІ курсу кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти соціально-психологічного факультету спеціальності 012 Дошкільна освіта завершили свою педагогічну практику в закладах дошкільної освіти (ясла-садок). Нині діляться враженнями та досвідом з читачами сайту факультету.
Практика проходила під керівництвом висококваліфікованих вихователів, а студенти отримали унікальну можливість опанувати сучасні методи роботи з дітьми та розвинути педагогічну майстерність. Досвідчені вихователі Світлана Палатна, Світлана Чирка, Ніна Коженець, Людмила Савенко, Валентина Жупин, Наталія Глоба, Світлана Абрамічева, Аліса Толстокор, Ольга Стетюх, Надія Овсієнко та методисти зі спеціальності Інна Мисан, Тамара Андреєва робили усе належне для того аби практикантами було комфортно почуватися у процесі цього навчання, забезпечували студентів необхідними знаннями та практичними навичками. По завершенні практики студенти поділилися своїми враженнями та позитивними емоціями.
Приміром, Анастасія Носач розкрила свій досвід роботи в ЗДО №9 «Сонечко», підкреслюючи важливість індивідуального планування та підготовки наочного матеріалу:
«Під час проходження педагогічної практики я виконувала навчально-виховну роботу з дітьми, яка проводилась згідно індивідуального планування. Готувала наочний матеріал та надавала особливу увагу режимним моментам. Практика виявилася успішною, і цей період лише підтвердив моє переконання, що вибір моєї майбутньої професії – це втілення моєї дитячої мрії про роботу з дітьми».
Натомість Ангеліна Ковтун вже працює вихователем групи «Сонечко» у дитсадку Любомирівської гімназії Згурівської селищної ради, тому відповідно проходила практику у цьому ж закладі.
«Практика в закладі дошкільної освіти перевершила усі мої очікування. Робота з маленькими дітьми завжди була моєю мрією, а практика в цьому закладі виявилася справжнім втіленням моїх прагнень. Перед початком практики я отримала велику кількість теоретичних і практичних знань, які дозволили мені глибше розуміти особливості розвитку дітей та успішно використовувати ці знання в роботі. Мій наставник у ЗДО вражає своєю привітністю та професіоналізмом. Він надавав мені цінні поради та завжди був готовий допомогти. Робота з дітьми виявилася цікавою та різноманітною. Я вчила їх новим навичкам, проводила креативні заняття і слідкувала за їхнім розвитком. Кожен день був унікальним і несподіваним, що робило його особливо цікавим», – розповідає Ангеліна.
Ще одна практикантка, Мирослава Бабейчик, працювала у дошкільному навчальному закладі №2 с. Маяки та, коментуючи свій досвід, підкреслила екологічний підхід до розвитку дітей:
«У цьому закладі створено ідеальні умови для повноцінного розвитку та виховання здорової особистості. Організація роботи здійснюється з максимальним врахуванням принципів екології дитини, і весь процес спрямований на запровадження етапів оздоровлення малят протягом усього року. Під час моєї педагогічної практики я ознайомилась із режимом роботи закладу, штатним розкладом працівників, авторськими посібниками колективу ЗДО №2. Я вивчала зміст роботи методичного кабінету, а також умови і особливості організації навчально-виховного процесу в закладі. Детально розглянула наочний, діагностичний та практичний матеріал, що використовується при індивідуальній роботі з дітьми дошкільного віку».
Третьокурсниця Анна Толочик поділилась враженнями від роботи в Мирненському закладі дошкільної освіти «Журавлик – 2»:
«У процесі своєї педагогічної практики виявила, що для осучаснення роботи з дітьми активно використовуються інноваційні методи та технології. Це включає арт-терапію, навчання за програмою «Росток», формування мовленнєвої творчості, основи християнської культури, нетрадиційні підходи до фізичного виховання, методику «Вундеркінди з пелюшок», навчання читання з молодшого віку та виховання за допомогою казок. Ці знання та навички будуть корисні у моїй майбутній професійній діяльності».
Практикантка Катерина Шершень, яка працювала в закладі дошкільної освіти с. Малі Телковичі, зосереджувалася на використанні інноваційних технологій, а також творчого дослідницького підходу:
«Педагогічна практика ставила перед собою завдання вдосконалення вмінь проводити навчально-виховну роботу та розвитку творчого підходу в педагогічній діяльності. Я активно взаємодіяла з дітьми, впроваджувала інноваційні технології, керувала різними видами діяльності дітей, стимулювала їх творчі здібності та власний розвиток. Отримані знання виявилися дуже корисними, і я зацікавлена у подальшому поглибленні матеріалу на лекціях та практичних заняттях».
Як зазначають на кафедрі психології і педагогіки дошкільної освіти, для студентів цей досвід став дуже важливим кроком у формуванні їхньої професійної майстерності та визначенні напрямків майбутньої кар’єри у сфері дошкільної освіти. Знання та навички, отримані під час практики, стануть невід’ємною частиною їхньої успішної педагогічної діяльності.
Пресцентр кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти