Соціально-психологічний факультет > Новини кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти > «Фізичне виховання дітей дошкільного віку»: науковиця Наталія Левінець провела гостьову лекцію на кафедрі психології і педагогіки дошкільної освіти

У четвер, 6 березня 2025 року, на кафедрі психології і педагогіки дошкільної освіти соціально-психологічного факультету Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбулася гостьова лекція кандидата педагогічних наук, доцента, старшого наукового співробітника лабораторії дошкільної освіти і виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук Наталії Левінець на тему «Фізичне виховання дітей дошкільного віку».

Відкрила освітній захід заступниця завідувача кафедри з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, професор Любов Лохвицька, яка зазначила, що лекція відбувається у межах реалізації договору про співпрацю УГСП та ІПВ НАПН України та загальноуніверситетської програми «Запрошені професори» в контексті впровадження інноваційних підходів у дошкільній освіті.

У ході лекції Наталія глибоко розкрила сучасні підходи до реалізації завдань фізичного виховання дітей, здійснивши аналіз найновіших досліджень в царині дошкільної освіти; обґрунтувала його зміст і сутність в умовах закладів дошкільної освіти та родини в контексті змістових та організаційно-методичних трансформацій дошкільної галузі; а також зупинилася на питаннях розвитку теорії і практики фізичного виховання дітей дошкільного віку; методах фізичного виховання дошкільників у різних вікових групах та розпорядку дня дитини і його значенні для розвитку особистості.

Як автор-розробник фізкультурного напряму Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту) та науково-методичних праць з питань фізичного розвитку дітей дошкільного віку, організації фізкультурно-оздоровчого напряму діяльності закладу дошкільної освіти Наталія Левінець розкрила специфіку визначення компетентностей:

  • рухової, здоров’язбережувальної (інваріантний складник);
  • спортивно-ігрової (варіативний складник);
  • особливості їх становлення в період дошкільного дитинства.

Також пані лекторка поділилася досвідом організації доцільного розпорядку дня дітей в умовах родинного виховання, оскільки в закладах дошкільної освіти він є сталим і неухильно дотримується.

Здобувачі освіти з цікавістю прослухали гостьову лекцію й звернулися до лекторки із запитанням прокоментувати, як здійснюється фізкультурно-оздоровча робота в закладах дошкільної освіти, які мають басейни, під час дії воєнного стану в нашій державі. На завершення Левінець наголосила на важливості здоров’язбереження всіх учасників освітнього процесу.

Слухацька аудиторія дуже схвально висловилася щодо змісту прослуханої лекції, зауваживши, що отримана інформація є надзвичайно корисною та актуальною не лише для теорії, а й для практики організації фізичного виховання дітей дошкільного віку в роботі закладів дошкільної освіти.

По завершенню зібрання, від імені викладачів кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти, лекторці подякувала Любов Лохвицька, яка акцентувалася на потребі подальшої співпраці із лабораторією дошкільної освіти і виховання Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України щодо участі у спільних наукових заходах (конференціях, вебінарах, публікаціях наукових статей і розділів монографій).

 Пресцентр кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти

Категорії