Наукова робота

ДОСЯГНЕННЯ ТА НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ

НАУКОВОЇ РОБОТИ НПП СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

КАФЕДРА ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

1. Ініціативна тематика кафедри: Модернізація дошкільної освіти в 3-му десятилітті ХХІ ст. (№0121U109085 від 01.03.2021 р.).

2. Співпраця з науковими установами Національної академії наук України і національних галузевих наук: Інститут проблем виховання НАПН України; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України; Інститут обдарованої дитини НАПН України; Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти»; Український інститут розвитку освіти.

3. Робота аспірантів, докторантів: захист Білоусової К. В. 16.08.2024 р. на здобуття ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 Психологія (науковий керівник професор Волженцева І. В.).

4. Публікації викладачів у виданнях, що входять до наукометричних баз даних категорії «А»:

  1. Andriushchenko, T., Lokhvytska, L., Semenov, O., & Semenova, N. (2022). Formation of Informative-Communicative Competence in Specialists of Preschool Education as the Demand of Modern Times. In E. Smyrnova-Trybulska (ed.), E-learning in the Transformation of Education in Digital Society. «E-learning» Series. Vol. 14. Katowice-Cieszyn: STUDIO NOA for University of Silesia. (pp. 48–62), https://doi.org/10.34916/el.2022.14.04 (Web of Science).
  2. Михальчук, Н., Харченко, Н., Калмиков, Г., Івашкевич, Е., Івашкевич, Е., Хупавцева, Н., & Мисан, І. (2024). Концепт «ОСВІТА» та його субконцепти у свідомості українських менеджерів. PSYCHOLINGUISTICS, 36(1). https://doi.org/10.31470/2309-1797-2024-36-1-154-188 (категорія «А», Scopus, Web of Science).

5. Публікації викладачів у фахових наукових виданнях України категорії «Б»:

  1. Kharchenko, N. (2024). The Influence of Emotional Attitude in the Family on the Adaptive Relationships of Parents and Children of Senior School Age. Psychology: Reality and Perspectives, 22, 120–129. https://doi.org/10.35619/prap_rv.vi22.
  2. Kharchenko, N. (2024). The Psychology of the Formation of Adaptive Relationships between Parents and Children of Senior Age with Intellectual Disabilities in Ukrainian Society in the Conditions of Military Operations [Психологія становлення адаптивних взаємостосунків батьків та дітей старшого шкільного віку з інтелектуальними розладами в українському суспільстві в умовах військових дій]. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології», 63, 90–112. https://doi.org/10.32626/2227-6246.2024-63.90-112.
  3. Lokhvytska, L., Martovytska, N., & Sheleh, T. (2024). The female triad in the development of public preschool education: Pauline Kergomard, Sophia Rusova and Maria Montessori. Scientia et Societus, 3(1), 61‒ https://doi.org/10.69587/ss/1.2024.61.
  4. Lokhvytska, L., Semenov, O., & Semenova, N. (2023). On historical origins of preschool education: Pedagogical activity and concept of Marie Pape-Carpantier (1815‒1878). Scientia et Societus, 2(2), 119‒131. https://doi.org/131470/2786-6327/2023/2/119-131.
  5. Андрєєва, Т. Т., Рудківська, Н. Л., & Мисан, І. В. (2024). Використання ігор-подорожей під час формування патріотичних почуттів у дітей старшого дошкільного віку засобами поезії в контексті педагогічної майстерності. Педагогічні науки: теорія і практика, 2, 101–106. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-2.
  6. Бєлоусова, К. В., & Волженцева, І. В. (2024). Психологічні чинники адаптації тимчасово переміщених осіб до нових умов життєдіяльності. Наукові інновації та передові технології (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»), 4(32), 1255– https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-4(32)-1255-1268.
  7. Бєлоусова, К. В., & Волженцева, І. В. (2024). Теоретико-методологічний аналіз проблеми адаптації у вітчизняній і світовій науці. Габітус, 58, 58– https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.58.8.
  8. Волженцева, І. В., & Клак, В. О. (2024). Регуляція психічних станів студентів в рамках модернізації освітнього процесу. Наукові інновації та передові технології (Серія «Психологія»), 6(34), 1502– https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-6(34)-1502-1512.
  9. Волженцева, І. В., Якуба, В. В., & Калмикова, Л. О. (2024). Інноваційні технології в освітній діяльності психолога. Наукові інновації та передові технології (Серія «Психологія»), 8(36), 1572– https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-8(36)-1572-1584.
  10. Дем’яненко С. Д. (2024). Розвиток зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку на основі усвідомлення мовно-мовленнєвих одиниць. Психологічні студії, (1), 62–68. https://doi.org/10.32782/psych.studies/2024.1.7.
  11. Калмиков, Г.В., Кириченко, Т. В., & Ткач, Т. В. (2024). Технології надання психологічної допомоги в умовах війни. Перспективи та інновації науки, 8(42), 740–753. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-8(42)-740-753.
  12. Калмиков, Г. В., Мисан, І. В., & Рудківська, Н. Л. (2024). Психологічно-значеннєві і прикладні аспекти вивчення феноменів «активізація» й «актуалізація». Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, 2, 12–16. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2024.2.2.
  13. Калмиков, Г.В., Ткач, Т. В., & Лила, М. В. (2024.). Терапевтична психологія і консультативна психологія: статуси наук. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія, 35(74), № 3, 18–24. https://doi.org/10.32782/2709-3093/2024.3/03.
  14. Калмиков, Г. В., Ткач, Т. В., & Решетняк, С. Ю. (2023). Консультативна психологія і психологія консультування майбутнього: стан, ідеї і перспективи. Вчені записки таврійського національного університету ім. В. І. Вернадського: серія психологія, 34(73), № 5, 16‒21. https://doi.org/10.32782/2709-3093/2023.5/04
  15. Калмикова, Л. О., Калмиков, Г. В., & Харченко, Н. В. (2024). Психологія комунікації: наукові пошуки, проблеми і моделювання. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І.Вернадського. Серія «Психологія», 35(74), № 2, 30–35. https://doi.org/10.32782/2709-3093/2024.2/06.
  16. Калмикова, Л. О., Харченко, Н. В., & Мисан І. В. (2024). Подолання психотравмівних станів у дітей із тимчасово переміщених сімей в умовах війни. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи, 1(32), 90–99. https://doi.org/10.32405/2413-4139-2024-1(32)-90-99.
  17. Калмикова, Л. О., Харченко, Н. В., Коцур В. П., & Мисан, І. В. (2024). Комунікація: дискусійні питання і нове розуміння. Перспективи та інновації науки. Серія «Психологія», 9(43), 579–589. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-9(43)-579-589.
  18. Клак, В. О., & Волженцева, І. В. (2024). Емоціогенні засоби в психокорекції комунікативних порушень у дошкільників з аутизмом в умовах груп змішаного вікового складу. Габітус, 59, 78–82. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.59.12.
  19. Коцур, В. П., Волженцева, І. В., Якуба, В. В., Калмикова, Л. О., & Кириченко, Т. В. (2024). Інформаційно-комунікаційні технології в психології як чинник розвитку особистості: науково-творчий підхід. Наукові інновації та передові технології (Серія «Психологія»), 9(37), 1150–1162. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-9(37)-1150-1162.
  20. Лохвицька, Л., Кролівець, Ю., & Дем’яненко, С. (2024). Підготовка майбутніх вихователів до психолінгвістичного розвитку дітей дошкільного віку. Preschool Education: Global Trends, 5, 114‒ https://doi.org/10.31470/2786-703X-2024-5-114-146.
  21. Луценко, І. О. (2024). Коучинг в системі дошкільної освіти. Освітній дискурс, 49(4-6), 92–100. https://doi.org/10.33930/ed.2019.5007.49(4-6)-9.
  22. Ткач, Т., Баль-Вожняк, Т., Харченко, Н., & Калмикова, Л. (2023). Ієрархія особистісних мотивів професійного розвитку фахового молодшого бакалавра дошкільної освіти. Preschool Education: Global Trends, 4, 7–25. https://doi.org/10.31470/2786-703X-2023-4-7-25.
  23. Храпко, О. О., & Волженцева, І. В. (2024). Теоретико-методологічний аналіз проблеми міжособистісних стосунків в психології. Перспективи та інновації науки, 6(40). https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-6(40)-938-952.
  24. Чернякова, О. (2023). Особистісний підхід у процесі вивчення іноземної мови. Наука і техніка сьогодні, 7(21), 485‒494. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-7(21)-485-494.
  25. Чернякова, О., & Савченко, Н. (2023). Використання мультимедійних засобів навчання на уроках в початкових класах. Перспективи та інновації науки, 10(28), 494‒ https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-10(28)-494-505.
  26. Чернякова, О., & Савченко, Н. (2024). Розвиток мовленнєвої англомовної активності дітей дошкільного віку засобами гри. Перспективи та інновації науки, 6(40), 549‒558. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-6(40)-549-558.

 6. Керівництво науковою школою – «Динаміка становлення проблематики української психолінгвістики в контексті розвитку вітчизняної та світової науки» (керівник – професор. Л. О. Калмикова);

«Інноваційні технології психологічного супроводу розвитку особистості в онтогенезі» (керівник – професор І. В. Волженцева).

 7. Наявність спеціалізованої вченої ради: доктора наук, кандидата наук, PhD

Д27.053.04 – педагогічна та вікова психологія; PhD психологія – засідання разової спеціалізованої вченої ради ДФ27.053.013.

8. Організація та проведення Міжнародних (Всеукраїнських) наукових конференцій, конкурсів наукових робіт, мистецьких і спортивних заходів:

VІI Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології в дошкільній освіті», 16-17 травня 2024 р. (Наказ № 116 від 02.04.2024 р.).

Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Духовно-моральне виховання дітей і молоді в сучасному освітньому просторі: вітчизняний та зарубіжний досвід» (20-21.06.2024 р.).

9. Видання фахових наукових збірників, журналів:

10. Наукове консультування установ, організацій (не менше 3-ох років):

  • Заклад дошкільної освіти № 7 «Берізка» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення».
  • Заклад дошкільної освіти (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі».
  • Заклад дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубни Полтавської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі».
  • Заклад дошкільної освіти «Маленька Європа» Європейського колегіуму (м. Київ), дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей старшого дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення».
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Формування особистості дошкільна на засадах моральних цінностей: проблеми і шляхи реалізації завдань сьогодення».
  • Заклад дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава Київської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Соціалізація дітей дошкільного віку засобами української народної творчості».
  • Заклад дошкільної освіти № 87 «Дельфін» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення».
  • Заклад дошкільної освіти № 33 «Супутник» м. Черкаси, дослідно-експериментальна робота за темою «Становлення основ моральної вихованості у дітей дошкільного віку в умовах освітніх трансформаційних процесів сьогодення».
  • Заклад дошкільної освіти № 9 «Сонечко» м. Переяслава Київської обл., організація та супровід освітнього процесу в ЗДО.
  • Заклад дошкільної освіти № 29 м. Прилуки Чернігівської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку».
  • Заклад дошкільної освіти № 121 м. Кривий Ріг Дніпропетровської обл., дослідно-експериментальна робота за темою «Розвиток мовлення дітей дошкільного віку».

 11. Здобувачі вищої освіти, що стали призерами міжнародних (всеукраїнських) конкурсів наукових робіт:

XVI Всеукраїнська олімпіада «Юні знавці Біблії-2024», Національний університет «Острозька академія» (Брик Юлія, сп. 012 ДО, Диплом ІІІ ступеня).

Всеукраїнський конкурс наукових робіт «З Григорієм Сковородою крокуємо в майбутнє», Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав, 03 грудня 2024 р. (Брик Юлія, ДО-31, 1 місце).

 12. Участь здобувачів спеціальності 012 Дошкільна освіта у конференціях – усього здобувачів, які брали участь у конференціях – 99; кількість публікацій – 99 (з них одноосібних – 81, у співавторстві – 18).

 13. Проведення наукових круглих столів – «Трибуна молодого вченого» (16-17.05.2024 р); кількість учасників – 47.

 14. Видання збірників наукових праць студентів – «Платформа молодого науковця: Проблеми дошкільної освіти». Переяслав, 2024; наук. ред. професор Калмикова Л. О., обсяг 15,6 (у.д.а.) (https://fispo.uhsp.edu.ua/home/ kafedri/kafedra-psyhologiyi-i-pedagogiky-doshkilnoyi-osvity/naukova-robota-kafedry-psyhologiyi-i-pedagogiky-doshkilnoyi-osvity/).

 КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ І СОЦІАЛЬНОЇ АНТРОПОЛОГІЇ

ІМЕНІ ПРОФЕСОРА І. П. СТОГНІЯ

1. Ініціативна тематика кафедри – «Соціально-антропологічні інтенції сучасної цивілізації» (Державний реєстраційний номер 0121U111186; 07.2024 – 06.2027 р.).

2. Виконання фундаментального дослідження «Філософсько-просвітницька спадщина Григорія Сковороди (1722–1794): європейський контекст» (Державний реєстраційний номер: 0122U001703; 01.01.2022–31.12.2024 рр., Наказ МОН України № 50 від 21.01.2022 р.; обсяг фінансування у 2024 р. – 356600 грн.).

Підготовлено і подано запит на виконання фундаментального дослідження «Консолідація суспільства як ключовий чинник національної стійкості і розвитку суб’єктності України».

3. Публікації викладачів у виданнях, що входять до наукометричних баз даних категорії «А»:

  1. Valentyna Voronkova, Vitalina Nikitenko, Yevhen Sobol, Roman Oleksenko, Yuriy Zelenin, Olena Kravchenko, Lesia Levchenko, Nataliia Yukhymenko. The Digital Transformation Of The Most Dynamic Region In The World (China, Malaysia, India) As A Key Factor In Economic Development Within The Context Of INDUSTRY 5G: Trends, Challenges, And Strategies (Цифрова трансформація країн найдинамічнішого регіону світу (Китай, Малайзія, Індія) у контексті Of INDUSTRY 5G: тенденції, виклики, стратегії). Pakistan Journal of Life and Social Sciences. 22(1), 2024. Р. 1522-1531. https://pjlss.edu.pk/articles/2024_1/1522-1531.htm (Scopus).
  2. BalanutsaO., Bohdanova T., Kravchenko O., Oleksenko R., Khanas U., Tomashevska M., Arbaiter O., Filoretova L., Kharchenko J. Philosophical Models for Understanding International Relations in Today’s Chaotic World (Філософські моделі розуміння міжнародних відносин у сучасному хаотичному світі). Pakistan Journal of Life and Social Sciences, 2024. 22(2). Р. 75-84. https://doi.org/10.57239/PJLSS-2024-22.2.007 (Scopus).
  3. Fabrika A., Kostyshyna T., Kliuienko E., Mats T., Kharchenko L. Democracia digital y gobierno de la inteligencia artificial: Problematicassociales. Interaccion y PerspectivaRevista de Trabajo Social. 14. Num. 2. (2024). P.328-340 (Web of Science).
  4. Shakhnoza Latipova1, Enikö Lörinczová, Iryna Sarancha, Olena Kravchenko, Lesia Levchenko and Nataliia Yukhymenko. The model of evaluation of efficiency of leasing services. E3S Web of Conferences. 587, 03017 (2024). Р. 1-14. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202458703017 (Scopus).
  5. Svitlana Krylova, Vselena Krylova, Manoylo Nataliya, Elvira Gerasymova, Tetiana Tabler. Knowledge and Power Relationships between Artificial Intelligence and the Human Condition: Reflections from Contemporary Social Philosophy (Взаємозв’язок знань і влади між штучним інтелектом і станом людини: роздуми сучасної соціальної філософії). Interacción y Perspectiva Revista de Trabajo Social. 14 No. 2 (2024). Р. 360-370. https://produccioncientificaluz.org/index.php/ interaccion/article/view/41873 (Web of Science).
  6. Olena Banchuk-Petrosova, Elvira Gerasymova, Zorina Vykhovanets, Ruslan Panchyshyn, Roman Maksymovych. Efficiency of International Law Mechanisms for Human Rights Protection in Education (Ефективність міжнародно-правових механізмів захисту прав людини в освіті). Journal of Lifestyle and SDGS Review. Vol. 5(2). Florida, USA e02933. 2025. Р. 01-17. DOI: https://doi.org/10.47172/2965-730X.SDGsReview.v5.n02.pe02933 (Scopus).

 

4. Публікації викладачів у фахових наукових виданнях України категорії «Б»:

  1. Герасимова Е. М. Свобода дії як універсальний засіб реорганізації суспільного буття. Культурологічний альманах. Вип. 2 (10). Київ: Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. С. 145-151. DOI: https://doi.org/10.31392/cult. 2024.2.16.
  2. ГерасимоваЕ. М. Соціально-антропологічне осмислення життєвого потенціалу сучасної людини. Актуальні проблеми філософії та соціології. 2024. № 49. С. 19-25. DOI https://doi.org/10.32782/apfs.v049.2024.4.
  3. Бойчук О. І., Юхименко Н. Ф. Соціальні мережі як платформа для промоції віртуальної генези. Перспективи. Соціально-політичний журнал. № 3, 2024. С. 28-35. DOI https://doi.org/10.24195/spj1561-1264.2024.3.4.
  4. Рик С. М., Рик М. С. Філософія Григорія Сковороди: природа і людина. Збірник наукових праць «Антропологічні виміри філософських досліджень». № 26. С. 124-132. https://ampr.ust.edu.ua/issue/archive.
  5. Кравченко О.П., Рик М. С. Структурність символічно-образної філософської системи Григорія Сковороди. Актуальні проблеми філософії та соціології. 2024. № 49. С. 69-74. https://doi.org/10.32782/apfs.v049.2024.12.
  6. Юхименко Н. Ф. Моральні цінності особистості у прагненні морального самовдосконалення (на матеріалах філософсько-освітньої спадщини Григорія Сковороди). Наукові записки. Серія «Педагогічні науки» / Український державний університет імені М.П. Драгоманова. Випуск CLV (155). Видавничий дім «Гельветика», 2023. С. 148-158. https://enpuir.npu.edu.ua/ bitstream/handle/123456789/42989/Yukhymenko.pdf?s.
  7. Левченко Л. Ю., Тірбах А. В. Людина у творах Григорія Сковороди: концептуальний аналіз. Актуальні проблеми філософії та соціології. № 43. 2023. С. 40-46. https://doi.org/10.32782/apfs.v043.2023.7.

5. Керівництво науковою школою – «Філософська спадщина Григорія Сковороди в контексті сучасності» (керівник – доцент Рик С. М.).

6. Організація та проведення Міжнародних (Всеукраїнських) наукових конференцій, конкурсів наукових робіт, мистецьких і спортивних заходів:

  • І Всеукраїнська науково-практична конференція «Консолідація українського суспільства в умовах війни і повоєнного відновлення: соціально-антропологічні аспекти», 25-26 квітня 2024 р., м. Переяслав.
  • Міжнародна конференція «ХХІІ Сковородинівські читання», м. Переяслав, Україна, 3-4 жовтня 2024 р.
  • Всеукраїнський конкурс «З Григорієм Сковородою крокуємо в майбутнє», 03.12.2024 р., м. Переяслав.

7. Видання наукових збірників, журналів:

  • Переяславські Сковородинівські студії: зб. наук. праць учасників Міжнародної конференції «ХХІІ Сковородинівські читання». Переяслав (Київська обл.) : 2024. Вип. 10 : Філологія. Філософія. Педагогіка. Музейна і краєзнавча Сковородіана. 276 с. (https://drive.google.com/file/d/ 1XvKZuUVBx4clslVdh7Mam-e2E6FERGmT/view).
  • Соціально-антропологічна наука: гуманітарні виміри і цивілізація: зб. наук. праць. Переяслав (Київська обл.) : Домбровська Я. М., 2024. 56 с. (https://drive.google.com/file/d/1TJ6aW3sJn4sEGeOfutiHqhqQqN9UIxre/view).

8. Наукове консультування установ, організацій (не менше 3-ох років):

Назва проєкту (програми): «Формування основ світобачення у дітей дошкільного віку на заняттях з філософії»; науковий консультант доцент Кравченко О. П. (Наказ департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 09 листопада 2017 р., № 362).

 9. Здобувачі вищої освіти, що стали призерами міжнародних (всеукраїнських) конкурсів наукових робіт:

Всеукраїнський конкурс наукових робіт «З Григорієм Сковородою крокуємо в майбутнє», Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав, 03 грудня 2024 р. (Харченко Назар, АСП-21, 1 місце; Олефіренко Максим, АСП-21, 2 місце; Зайковська Єлизавета, АСП-11, 2 місце).

10 Участь здобувачів спеціальності 033 Філософія у конференціях – усього здобувачів вищої освіти, які брали участь у конференціях – 14; кількість публікацій – 9 (з них одноосібних – 2, у співавторстві – 7).

  КАФЕДРА СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ І СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

1. Участь у виконанні Міжнародних (Всеукраїнських) наукових та освітніх проєктів, за якими виграно ґрант:

Підготовлено і подано проєкт фундаментального дослідження «Попередження емоційного вигорання фахівців із соціальної роботи в умовах війни» на щорічний конкурсний відбір проєктів фундаментальних та прикладних наукових досліджень, науково-технічних (експериментальних) розробок за участю закладів вищої освіти та наукових установ, які належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України, виконання яких розпочнеться у 2025 р. за рахунок коштів державного бюджету за бюджетною програмою «Наукова і науково-технічна діяльність закладів вищої освіти та наукових установ». Учасники: доценти Перхайло Неля Антонівна, Басюк Любов Вікторівна, Гуцуляк Лідія Іллівна, Литвишко Олена Миколаївна, Усик Олена Федорівна.

2. Ініціативна тематика кафедри – «Теорія і практика соціальної роботи в сучасному вимірі» (державний реєстраційний номер: 0124U003245; початок – 06.2024 р., закінчення – 06.2027 р.).

3. Співпраця з науковими установами Національної академії наук України та національних галузевих наук відповідно до угод про партнерство із лабораторією соціальної педагогіки і соціальної роботи, лабораторією інституційного виховання, лабораторією фізичного розвитку та здорового способу життя Інституту проблем виховання НАПН України:

  • Міжнародна науково-практична конференція «Зростаюча особистість у смисло-ціннісних обрисах» (м. Київ, 28.11.2024 р.; Перхайло Н. А., Басюк Л. В., Гуцуляк Л. І., Литвишко О. М., Усик О. Ф.).
  • Участь у XIV Всеукраїнській науково-практичній конференції «Формування професіоналізму фахівця: виклики сьогодення» (м. Переяслав, 19-20 квітня 2024 р.).
  • Стажування на базі кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи УГСП доктора педагогічних наук, професора, головного наукова співробітника лабораторії інституційного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук Федорченко Т. Є. на тему «Взаємодія школи і сім’ї щодо запобігання і подолання булінгу в цифровому освітньому середовищі».
  • Участь у підготовці кафедральної монографії на тему «Сучасні технології соціальної роботи з різними групами клієнтів у територіальній громаді» тощо.
  • Співпраця відповідно до угоди (від 23.03.2023 р.) із Прикарпатським національним університетом ім. Василя Стефаника» – гостьова лекція Джус Оксани Володимирівни, доктора педагогічних наук, професора, завідувачки кафедри логопедії та інноваційних технологій в освіті на тему «Стратегії і технології інклюзивного навчання».

4. Робота аспірантів, докторантів:

  • Грень Євген Степанович, «Формування готовності майбутніх педагогів професійного навчання до застосування інтерактивних онлайн засобів у професійній діяльності»; 2022 р. в., д.ф.н., сп. 015 Професійна освіта (науковий керівник Басюк Л. В.).
  • Салманов Ігор Сарханович, «Формування готовності майбутніх педагогів професійного навчання до застосування цифрових освітніх ресурсів у професійній діяльності»; 2023 р. в., д.ф.н, сп. 015 Професійна освіта (науковий керівник Басюк Л. В.).

 5. Публікації викладачів у фахових наукових виданнях України категорії «Б»:

  1. Басюк Любов, Бикадорова Наталія, Кириченко Олена. Відновлення професійної освіти як ключ до реабілітації післявоєнної економіки України: підходи та перспективи. Наука і техніка сьогодні: СЕРІЯ «Педагогіка». № 8(36). 2024, С. 513-529. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-8(36)-513-529.
  2. Басюк, Л. В., Лисенко, Т. А., & Носач, І. В. (2024). Аналіз ефективності методів штучного інтелекту для обробки та інтерпретації даних в освітніх дослідженнях. Педагогічна Академія: наукові записки, (9). https://doi.org/10.5281/zenodo. 13327035.
  3. Воронкова Алла, Басюк Любов, Заїка Тетяна. Вплив автоматизованих систем перевірки дотримання принципів академічної доброчесності на якість освіти в Україні. Вісник науки та освіти: СЕРІЯ «Педагогіка». № 8(26), 2024. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-8(26)-809-825.
  4. Хміль, Н. А., Губарь, О. Г., & Усик,О. Ф.  Ефективність мобільних додатків у навчанні здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Академічні візії, 32. https://doi.org/10.5281/zenodo.12065444. 
  5. Перхайло Н. А., Усик О. Ф. Інноваційні технології соціального супроводу прийомних сімей в умовах центрів соціальних служб: теоретико-методична рефлексія. Перспективи та інновації наук, 8 (42). https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-8(42)-492-502.
  6. Усик О., Дудар О. Особливості організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти. Scientia et Societus, Vol. 3. No. 2. 2024. https://doi.org/10.69587/ss/2.2024.37.
  7. Гуцуляк Л. І. Соціальне проєктування у волонтерській діяльності. Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». № 11 (39). 2024. С. 1234-1240. URL: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-11(39)-1234-1240.
  8. Перхайло Н. А., Бережна Л. В. Формування медіативної компетентності майбутніх фахівців із соціальної роботи. Перспективи та інновації науки. Випуск № 5(39), 2024. С. 399-408.
  9. Перхайло Н. А., Чорноштан Є. В. Сучасні тенденції комунікативної підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи і соціальних менеджерів. Перспективи та інновації науки. № 8(42), 2024. С. 503-511.
  10. Перхайло Н. А., Усик О. Ф. Інноваційні технології соціального супроводу прийомних сімей в умовах центрів соціальних служб: теоретико-методична рефлексія. Перспективи та інновації науки. № 8 (42), 2024. С. 492-503.
  11. Перхайло Н.А., Овсієнко А. М. Економічна культура фахівця: сучасні тенденції соціального менеджменту. Наукові інновації та передові технології. 2024. 10 (38). С. 398-407.

 

6. Керівництво 4-ма студентськими науковими проблемними групами:

  • «Підготовка майбутніх фахівців соціальної сфери до професійного спілкування» (Перхайло Н.А.).
  • «Теоретичні та практичні аспекти соціальної адаптації і реабілітації ветеранів в умовах сучасного українського суспільства» (Басюк Л. В.).
  • «Актуальні питання соціальної роботи» (Гуцуляк Л. І).
  • «Соціалізація дітей дошкільного віку та учнівської молоді у змінних умовах сьогодення» (Литвишко О. М.).

7. Організація та проведення Міжнародних (Всеукраїнських) наукових конференцій, конкурсів наукових робіт, мистецьких і спортивних заходів – XIV Всеукраїнська науково-практична конференція «Формування професіоналізму фахівця: виклики сьогодення», (м. Переяслав, 19-20 квітня 2024 р.).

8. Видання фахових наукових збірників, журналів: категорія «Б» ‒ Басюк Л. В. – відповідальний секретар збірника «Професійна освіта: методологія, теорія та технології» (Наказ МОН України № 409 від 17.03.2020 р.; https://profedu.com.ua/uk/editorial-board).

9. Наукове консультування установ, організацій (не менше 3-ох років): науковий супровід соціальних служб м. Переяслава (профілактика професійного вигоряння працівників) на підставі угоди про партнерство та наукове консультування від 01.06.2021 р.

 

10. Здобувачі вищої освіти, що стали призерами міжнародних (всеукраїнських) конкурсів наукових робіт:

Всеукраїнський молодіжний конкурс есе «Я маю право на…»!,  Видавництво ТОВ «Видавничий центр «Академія» і ТОВ «Хай-Тек Прес» (Качуровська Діана, сп. 231 СР, 3 місце).

11. Участь здобувачів спеціальності 231 Соціальна робота у конференціях:

  1. XIV Всеукраїнська науково-практична конференція  «Формування професіоналізму фахівця: виклики сьогодення», м. Переяслав, 19-20 квітня 2024 р.
  • Михайленко Сергій Миколайович – здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Структура емоційного інтелекту особистості».
  • Чорноштан Євгеній Валерійович – здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Особливості соціально-психологічної адаптації молодих фахівців із соціальної роботи».
  • Гнатенко Максим Віталійович – здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Профілактика алкогольної адикції підлітків».
  • Іващенко Олена Петрівна – здобувачка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Профілактика вживання психоактивних речовин серед підлітків».
  • Коркач Андрій Григорович – здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Сутність та наслідки насильства над неповнолітніми».
  • Костенко Тетяна Володимирівна – здобувачка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Соціально-психологічна реабілітація студентів коледжів під час і після війни засобами театралізації».
  • Мельник Оксана Миколаївна – здобувачка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Запобігання конфліктам серед студентської молоді в закладах вищої освіти».
  • Будакова Аліна Володимирівна – здобувачка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, сп. 231 Соціальна робота Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя, «Роль субкультур в соціалізації молоді».
  • Герасименко Олександра Сергіївна – здобувачка 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Інтеграція медитаційних та релаксаційних практик у освітній процес ЗЗСО для забезпечення психологічного комфорту та стресостійкості учнів».
  • Єфімов Євген Олегович – здобувач 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Роль родинного середовища у підготовці старшокласників до батьківства: вплив батьківських моделей та цінностей».
  • Костенко Вікторія Олексіївна – здобувачка 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Вплив соціальних мереж на соціалізацію підлітків».
  • Левківська Ганна Степанівна – здобувачка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Соціалізація дітей дошкільного віку з вадами мовлення».
  • Леп’як Тетяна Володимирівна – здобувачка 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Соціалізація дітей, позбавлених батьківського піклування».
  • Макарчук Надія Сергіївна – здобувачка 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Роль родинного середовища у запобіганні агресивної поведінки у підлітків: виклики та перспективи».
  • Бондаренко Богдан Вадимович – здобувач 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Сутність профілактики девіантної поведінки старшокласників у закладах загальної середньої освіти».
  • Буромська Алла Тарасівна – здобувачка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Комунікативні маніпуляції як науковий феномен».
  • Галака Андрій Вікторович – здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Групи взаємодопомоги в соціальній роботі».
  • Дубина Ігор Олександрович – здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Організаційно-педагогічні умови профорієнтаційної роботи соціального педагога зі старшокласниками».
  • Ільєнко Ольга Русланівна – здобувачка 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Соціальна реабілітація дітей із сімей ВПО засобами арттерапії».
  • Марковська Наталія Миколаївна – здобувачка 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Соціальна профілактика вигорання фахівців із соціальної роботи».
  • Поздняков Андрій Сергійович – здобувач 4 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Сутність формування соціальної компетентності підлітків у діяльності соціального педагога».
  • Пупченко Владислав Євгенійович – здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, «Фахівець із соціальної роботи як суб’єкт надання соціальних послуг у територіальній громаді».

 12. Проведення наукових круглих столів – співучасть (разом із Яготинською філією МАУП) у проведенні круглого столу «Благодійність і волонтерство як фактор соціальної роботи в Україні (м. Яготин Київської обл., 03.2024 р.).

 13. Видання збірників наукових праць здобувачів – збірник тез здобувачів за результатами XIV Всеукраїнської науково-практичної конференції «Формування професіоналізму фахівця: виклики сьогодення» (м. Переяслав, 19-20 квітня 2024 р.).

 КАФЕДРА ПСИХОЛОГІЇ

 1. Ініціативна тематика кафедри: «Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації» (державна реєстрація № 0122U200881, 20 вересня 2022 р.). Видано монографію «Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації: кол. монографія / наук. ред.: Г. О. Хомич. Київ : 7БЦ, 2024. 270 с.

2. На кафедрі функціонує наукова школа професора Хомич Г. О. «Активізація психологічного ресурсу особистості в умовах соціальної депривації».

На базі кафедри психології діють:

  1. Навчально-науковий центр консультативно-ресурсної психології (керівник – доцент Руденко О. В.).
  2. Навчально-методична лабораторія психології групової роботи (завідувач – доцент Ніколаєв Л. О.).

3. Робота аспірантів, докторантів: доцент кафедри Ніколаєв Л. О. є докторантом другого року навчання.

Викладачі кафедри психології здійснюють наукове керівництво 26 аспірантами денної та заочної форм навчання.

4. Публікації викладачів у виданнях, що входять до наукометричних баз даних категорії «А»:

  1. Nelia BIHUN 1 Iuliia ALIEKSIEIEVA 2 Svitlana HERASINA 3 Tetiana YELCHANINOVA 4 Oleksandr MESHKO 5 Svitlana SOBKOVA 6. Self-Sufficiency as a Factor in the Development of the System of Psychological Self Regulation of Personality / Самодостатність як чинник розвитку системи психологічної саморегуляції особистості. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. Volume 15. Issue 3, 2023. pages: 15-30. (1,45 у.д.а.); https://doi.org/10.18662/rrem/15.3/750.
  2. Rudenko, Oksana PhD; Dmytryk, Ivan MSc. Resource-Based Psychotherapy Model Application in the Treatment of Psychological Trauma Consequences / Застосування моделі ресурсної психотерапії в лікуванні наслідків психологічної травми. The Journal of Nervous and Mental Disease, 2024 р. doi: 10.1097/NMD.0000000000001780; https://journals.lww.com/jonmd/abstract/ 2024/ 07000/resource_based_psychotherapy_model_application_in.2.aspx.

5. Публікації викладачів у виданнях, що входять до наукометричних баз даних категорії «Б»:

  1. Руденко О. В., Чижма Д. М. Формування ідентичності у контексті подолання кризових станів особистості. Наукові перспективи. Вип. 5(47), 2024. С. 1697-1707; DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-5(47)-1697-1707.
  2. Руденко О. В., Доцевич Т. І. Роль рефлексії психолога-консультанта у роботі з клієнтами в кризових станах. Наукові перспективи. Вип. 7(49), 2024. С. 1169-1180; DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-7(49)-1169-1179.
  3. Руденко О. В., Ніколаєв Л. О., Хаметова Л. М. Асертивність психолога як чинник успішності надання першої психологічної допомоги. Габітус. Вип. 61. С. 204-208; DOI: https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.61.37.
  4. Руденко О. В., Доцевич Т. І. Специфіка використання когнітивно-поведінкової терапії та методів сенсорної інтеграції у роботі з посттравматичним стресовим розладом. Наукові перспективи. Вип. 8(36), 2024. С. 1585-1597; DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-8(36)-1585-1596.
  5. Дудар О. В. Розвиток емпатії у студентів (студентів-психологів) засобами арт-терапії. Науковий вісник МДУ. Серія «Педагогіка та психологія». Том 10. № 4, 2024. С. 116-121.
  6. Хомич Г. О., Чижма Д. М. Психологічна криза як чинник сексуальної дисфункції у чоловіків. Габітус. Вип. 61, 2024. С. 226-231; DOI: https://doi.org/10.32782/2033-5208.2024.61.41.
  7. Василькевич Я., Кікінежді О. Стиль управління як інтегративна характеристика діяльності керівника. Вісник Національного університету оборони України. № 80(4), 2024. С. 16–24. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-80-4-16-24.
  8. Ніколаєв Л. О., Руденко О. В., Хаметова Л. М. Асертивність психолога як чинник успішності надання першої психологічної допомоги. Габітус. Вип. 61, 2024. С. 204-208. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.61.37.
  9. Ніколаєв Л. О., Хаметова Л. М. Психологічні аспекти особистісного зростання учасників груп підтримки. Габітус. Вип. 66, 2024. С. 208-212. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.66.33.
  10. Руденко О. В., Чижма Д. М. Формування ідентичності у контексті подолання кризових станів особистості. Наукові перспективи. № 5 (47). 2024. С. 1697-1708.
  11. Хомич Г. О., Чижма Д. М. Психологічна криза як чинник сексуальної дисфункцій у чоловіків. Габітус. Вип. 61, 2024. С. 226-230.
  12. Чижма Д. М. Специфіка подолання особистісної кризи дорослої особистості. Наукові інновації та передові технології. Серія Психологія. № 6 (34), 2024. С. 1663-1673.
  13. Ніколаєв Л. О., Шляхта В. М. Розвиток соціальної рефлексії психологів-консультантів засобами супервізії. «Наукові інновації та передові технології». № 2 (30), 2024. С. 1605-1614. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-2(30)-1605-1614.
  14. Нагула О. Л., Ніколаєв Л. О., Савич Ж. В. Психологічні аспекти фасилітативного підходу в роботі вихователя дошкільного закладу. Наукові перспективи. № 5(47), 2024. С. 1610-1622. https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-5(47)-1610-1622.
  15. Ніколаєв Л. О., Войтенко О. В. Асертивність як особистісний ресурс дорослого в умовах соціальної кризи. Габітус. Вип. 59. Том 2, 2024. С. 166–171. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.59.28
  16. Нагула О., Ніколаєв Л., Савич Ж. Розвиток стресостійкості та базового почуття безпеки у дітей дошкільного віку за допомогою ресурсоорієнтованої моделі стресодолання BASIC Ph. Preschool Education: Global Trends. Вип. 5, 2024. С. 20-41. https://doi.org/10.31470/2786-703X-2024-5-20-41.
  17. Ніколаєв Л. О., Руденко О. В., Хаметова Л. М. Асертивність психолога як чинник успішності надання першої психологічної допомоги. Габітус. Вип. 61, 2024. С. 204-208. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.61.37.
  18. Доцевич Т. І., Ніколаєв Л. О. Активізація внутрішніх ресурсів у корекції сексуальної дисфункції в чоловіків. Габітус. Вип. 62, 2024. С. 266-270. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.62.47.
  19. Ніколаєв Л. О. Технології коучингу як інструмент підвищення ефективності діяльності фахівців соціономічних професій. Питання психології: Вісник Національного університету оборони України. № 5(81). 2024. С. 126-134. DOI: https://doi.org/10.33099/2617-6858–24–81–5–126-134.
  20. Ніколаєв Л. О., Хаметова Л. М. Психологічні аспекти особистісного зростання учасників груп підтримки. Габітус. Вип. 66. 2024. С. 208-212. https://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.66.33.

6. Публікації викладачів у зарубіжних виданнях:

  1. Vasylkevych, Yaroslava, Kikinezhdi, Oksana, Savelyuk, Nataliya. Management style as an integrative characteristic of the activity of a competitive manager. În: Știinţă și educaţie: noi abordări și perspective. Seria XXVI. Volumul 1. Științe sociale și comportamentale. Universitatea Pedagogică de Stat «Ion Creangă» din Chișinău. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 209-215. DOI: 10.46727/c.v1.21-22-03-2024.
  2. Kikinezhdi O. M., Savelyuk N. M., Levchyk N. S., Vasylkevych Ya. Z. Design thinking in the development of the ability to manage the environment of life activities as a component of personal psychological well-being. Grail of Science : inter. scientific journal. № 35. Вінниця ; Відень : ГО «Європейська наукова платформа» : «International Centre Corporative Management», 2024. С. 436-442. DOI : 10.36074/grail-of-science.19.01.2024.080.
  3. Кікінежді О. М., Василькевич Я. З. Особистісно-еґалітарний підхід до проблеми духовно-інтелектуального виховання майбутніх фахівців Нової української школи. Духовно-інтелектуальне виховання і навчання молоді в ХХІ столітті : міжнар. період. зб. наук. праць. Харків ; Boston ; Köln : НДВП «Інтелект-Експрес-Капітал», 2024. Вип. 6. С. 107-112.

7. Публікації викладачів у наукових виданнях, збірниках наукових праць і журналах:

  1. Товстун А. Б., Василькевич Я. З. Методи активізації творчого потенціалу особистості. Перспективи розвитку сучасної психології : збірник наукових праць. Випуск 14. Переяслав : УГСП, 2024. С. 121-129.
  2. Василькевич Я., Кікінежді О. Творча спадщина Григорія Сковороди в контексті сучасної психології. Переяславські Сковородинівські студії : зб. наук. праць. Вип. 10 : Філологія. Філософія. Педагогіка. Музейна і краєзнавча Сковородіана. Переяслав (Київська обл.), 2024. С. 81-90.
  3. Навчально-методичні посібники, монографії, методичні рекомендації НПП кафедри:
  4. Хомич Г. О., Войтенко О. В. Активізація психологічного ресурсу особистості в умовах соціальної депривації / Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації : колективна монографія / за ред. Г. О. Хомич. Київ : 7БЦ, 2024. 270 с. С. 5-32.
  5. Хомич Г., Войтенко О, Казанцева С. Стресостійкість дорослої особистості як психологічний ресурс в умовах війни / Особистість в кризових умовах та екстремальних ситуаціях життя : колективна монографія / за ред. Г. Микитюк. Коломия. 2024.
  6. Василькевич Я. З., Товстун А. Б. Інтелект і креативність як ресурс особистісного та суспільного розвитку. / Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації : кол. монографія / за ред. Г. О. Хомич. Київ : 7БЦ, 2024. 270 с. С. 97-118.
  7. Кікінежді О., Сампара О., Василькевич Я. Інструменти дизайн-мислення у формуванні адаптації молоді до урбанізованого середовища. / Соціально-психологічний супровід у мегаполісі: колективна монографія. Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2024. С. 59-82. https://mp.kname.edu.ua/ nauka/naukovi-publikatsii-naukovo-pedahohichnykh-pratsivnykiv-kafedry.
  8. Герасіна С. В., Чижма Д. М., Вероні В. В. Психологічний ресурс сучасної української жінки в умовах війни / Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації: кол. монографія / за ред. Г. О. Хомич. Київ : 7БЦ, 2024. 270 с. С. 238-265. https://ehsupir.uhsp.edu.ua/8989898989/7728.
  9. Тренінгові вправи для початківців і професіоналів. Книга 2: навч.-метод. посіб. / За редакцією Л. Ніколаєва. Київ : 7БЦ, 2024. 160 с.
  10. Арттерапевтична реабілітація військовослужбовців: техніки відновлення: метод. посіб. / За ред. Т. Курганської. Київ : ТОВ «7БЦ», 2024. 264 с. (розділ: Ніколаєв Л. О., с. 9-16).
  11. Арттерапевтична реабілітація військовослужбовців: техніки відновлення: метод. посіб. / За ред. Т. Курганської. Київ : ТОВ «7БЦ», 2024. 264 с. (розділ: Руденко О. В., с. 52-56).
  12. Гроші та стабільність: техніки в роботі з темою фінансів. метод. посіб. / За редакцією Тетяни Курганської. Київ : ТОВ «7БЦ», 2024. 292 с. (розділ: Ніколаєв Л. О., с. 219-223).
  13. Життя без стресу: психологічні техніки для кожного: метод. посіб. / упоряд.: А. М. Сабадаш. Київ : 7БЦ, 2024. 220 с. (розділ: Ніколаєв Л. О., с. 30-34).
  14. Хейт, критика, аб’юз: арттерапевтичні техніки допомоги: метод. посіб. / За редакцією Тетяни Курганської. Київ : ТОВ «7БЦ», 2024. 232 с. (розділ: Ніколаєв Л. О., с. 157-162).
  15. Технології тренінгу: мистецтво мотивації : навч.-метод. посіб. / За редакцією Л. Ніколаєва. Київ : 7БЦ, 2023. 164 с.
  16. Ніколаєв Л. О. Асертивність як ресурс резилієнтності особистості в умовах воєнного часу. / Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації : кол. монографія / за ред. Г. О. Хомич. Київ : 7БЦ, 2024. С. 189-203.
  17. Ніколаєв Л. О., Гранде К. Л. Розвиток асертивності як складової міжкультурної компетентності підлітків. / Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації : кол. монографія / за ред. Г. О. Хомич. Київ : 7БЦ, 2024. С. 69-82.
  18. Ніколаєв Л. О., Скляренко С. Р. Асертивність як ресурс професійної соціалізації психологів-консультантів. / Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації : кол. монографія / за ред. Г. О. Хомич. Київ : 7БЦ, 2024. С. 83-96.
  19. Ніколаєв Л. О. Ігропрактика – потужний фактор розвитку навичок у тренінговому просторі. / Практичні поради ігропрактикам: для початківців та професіоналів : метод. посіб. / за ред. Т. Шеремет. Київ : 7БЦ, 2024. С. 10-14.
  20. Життя в умовах невизначеності: арттерапевтичні техніки підтримки : метод. посіб. / за ред. Т. Курганської. Київ : [б. в.], 2024. 246 с. (розділ: Ніколаєв Л. О., с. 28-30, 97-98).
  21. Цінувати себе – цінувати життя: техніки для сильних духом : метод. посіб. / за ред. Т. Курганської. Київ : 7БЦ, 2024. 256 с. (розділ: Ніколаєв Л. О., с. 16-20).
  22. Жити на повну попри все: 90 технік для роботи з МАК : метод. посіб. / за ред. Т. Курганської. Київ : 7БЦ, 2024. 260 с. (Розділ: Ніколаєв Л. О., с. 23-25, 57-59).
  23. Технології тренінгу: розвиток soft skills. Книга 1 : навч.-метод. посіб. / за наук. ред. Л. Ніколаєва. Київ : 7БЦ, 2024. 256 с. (Серія «Training BOOK»).

9. Наукове консультування установ, організацій (не менше 3-ох років). Руденко О. В. у межах ГО Асоціація ресурсної психології та психотерапії здійснює консультативну діяльність, діє спільний проєкт з центром Мольфа Хаб https://arpp.com.ua/molfa-hub/.

10. Проведення наукових заходів:

  • ХІV Всеукраїнська науково-практична конференція молодих учених «Перспективи розвитку сучасної психології», м. Переяслав, 26.04.2024 р.
  • ХV Всеукраїнська науково-практична конференція молодих учених «Перспективи розвитку сучасної психології», м. Переяслав, 7-8.11.2024 р.

11. За результатами проведення ХІV Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених «Перспективи розвитку сучасної психології», м. Переяслав, 26.04.2024 р. та ХV Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених «Перспективи розвитку сучасної психології», м. Переяслав, 7-8.11.2024 р. видано збірники наукових праць здобувачів «Перспективи розвитку сучасної психології: збірник наукових праць, № 14, № 15.

12. Участь здобувачів спеціальності 053 Психологія у конференціях: усього здобувачів – 50; кількість публікацій – 49 (з них одноосібних – 12, у співавторстві – 37).

 КАФЕДРА ОСВІТОЛОГІЇ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ ІННОВАТИКИ

1. Ініціативна тематика кафедри – «Інноваційна підготовка майбутніх учителів до професійної діяльності в умовах євроінтеграції» (державний реєстраційний номер 0121U113875; жовтень 2021 р. – грудень 2027 р.).

2. Робота аспірантів, докторантів. За 2024 р. у разових спеціалізованих вчених радах Університету Григорія Сковороди в Переяславі захищено 5 дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки:

  1. Бандура Богдан Олександрович: «Формування готовності до інноваційної діяльності майбутніх викладачів закладів вищої освіти засобами імітаційних технологій навчання» (наукові керівники: Шапран Ольга Іллівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі; Різник Вячеслав Володимирович, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі); 19.02.2024 р.
  2. Азман Ханна: «Формування моральних цінностей в шкільній освіті Ізраїлю» (наукові керівники: Розсоха Антоніна Павлівна, кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі; Лохвицька Любов Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі); 20.02.2024 р.
  3. Костюкевич Ольга Миколаївна: «Тенденції вищої освіти країн світу, що розвиваються, у ХХІ столітті» (науковий керівник: Шапран Ольга Іллівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі); 20.02.2024 р.
  4. Іваненко Олександр Олександрович: «Формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі змішаного навчання» (науковий керівник: Шапран Юрій Петрович доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри природничих дисциплін і методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі); 23.02.2024 р.
  5. Сідіропуло Катерина Миколаївна: «Формування управлінської компетентності майбутніх викладачів вищої школи з використанням інноваційних освітніх технологій» (наукові керівники: Шапран Ольга Іллівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі; Різник Вячеслав Володимирович, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі); 23.02. 2024 р.

3. Публікації викладачів у фахових наукових виданнях України категорії «Б»:

  1. Шапран О.І., Гладкий М. В. Уплив ментального простору українського суспільства й освітнього середовища вищої школи на процес професійної підготовки майбутніх учителів. Наукові інновації та передові технології. (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»): журнал. № 1(29), 2024. С. 831-845 https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-1/29-831-844.
  2. Онищенко Н.П. Особливості реформування освітньої системи Королівства Нідерландів. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2024. Вип. 97. С. 116-123 DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc. series2024.97.25.
  3. Хмельницька О., Ткаченко Л., Лященко Ю., Зленко Я. (2024). Сучасні інформаційно-бібліотечні технології в організації наукового освітнього середовища у закладі вищої освіти. Соціум. Документ. Комунікація. Т. № 1. С. 92-101 https://doi.org/10.69587/ sdc/1.2024.92.
  4. Сергійчук О.М. Інноваційні технології в освітньому процесі вищої школи в умовах війни. Вісник науки та освіти. Серія «Педагогіка». Випуск № 5(23), С. 1411-1423.
  5. Сергійчук О.М. Використання європейського досвіду у формуванні професійних компетенцій майбутніх викладачів закладу вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-порядники / М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 75. Т.  С. 269-275 DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/75-3-39.
  6. Степаненко О., Лисак Г., Тонконог Н. Формування іншомовної комунікативної компетенції здобувачів вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2023. Вип. 77 (3). С. 266-272.
  7. Сембрат А.Л. Особливості формування педагогічної компетентності майбутніх вчителів у Європі та світі. Освітні обрії. Том 58. № 1 (2024) https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/article/view/8348.

4. Видання НПП кафедри монографій і навчально-методичних посібників:

  1. Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. праць / за ред. О. І. Шапран і Ю.П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. 566 с.
  2. Онищенко Н.П. Концептуальне обґрунтування моделі підготовки майбутніх учителів до інноваційної виховної діяльності у процесі педагогічної практики. // Сучасна освіта України: проблеми, досвід, перспективи: монографія / за заг. ред. В. В. Іванишин. Кам’янець-Подільський. Заклад вищої освіти «Подільський державний університет». Рига, Латвія : Baltija Publishing, 2024. С. 207-215 DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-422-1-21.
  3. Онищенко Н. П., Сергійчук О. М. Педагогіка: навч-метод. посіб.: у 2 ч. [3-ге вид., розшир. та доповн.]. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. Ч. І. 418 с.
  4. Європейська вища освіта в реаліях виміру змін і досягнень: монографія / за наук. ред. О. І. Шапран. Переяслав, (Київ. обл.): ФОП Домбровська Я. М., 2024. 452 с.
  5. Тонконог Н.І. Іноземна мова за професійним спрямуванням: навч.-метод. посібник. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 116 с.  

5. Публікації викладачів у збірниках наукових праць:

  1. Шапран О. Технологізація освітнього процесу вищої школи. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. праць / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. 566 с. С. 516-524.
  2. Краснокутський Д., Хмельницька О. Педагогічні умови формування прогностичної компетентності майбутніх менеджерів освіти. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання: зб. наук. праць / наук. ред. О.І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Ч.  Переяслав (Київська обл.) : Домбровська Я. М. 2024. С. 250-257.
  3. Легкобит М., Хмельницька О. Естетична культура майбутнього педагога як складова його професійної підготовки. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання: зб. наук. праць / наук. ред. О.І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Ч.  Переяслав (Київська обл.) : Домбровська Я. М. 2024. С. 278-285.
  4. Хмельницька О.С. Формування критичного та творчого мислення студентів при викладанні фахових дисциплін у професійній освіті. // Передові технології реалізації освітніх ініціатив: зб. наук. праць / наук. ред. А. М. Зленко. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. 250 с. С. 228-233.
  5. Розсоха Антоніна, Ростислав Чаруха. Гуманітарна підготовка майбутніх фахівців з правознавства. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 392-397.
  6. Онищенко Н. Європейський досвід практичної підготовки майбутніх учителів та перспективи його застосування в Україні. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. праць / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 333-346.
  7. Онищенко Н., Ло Юнцзюй, Лю Хунвей, Сяо Шуан. Особливості професійної підготовки майбутніх викладачів закладів вищої освіти у зарубіжних країнах. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. праць / за ред. О. І. Шапран і Ю.П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 354-363.
  8. Онищенко Н., Хаймик Г., Цілінська О. Роль інноваційних технологій у формуванні організаційної компетентності майбутніх викладачів. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. праць / за ред. О.І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 347-353.
  9. ТкаченкоЛ. В. Професійна підготовка майбутніх викладачів до роботи з цифровими інструментами. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 470-478.
  10. Кондратенко М., Ткаченко Л. Роль конфліктологічної компетентності у формуванні професіоналізму майбутніх педагогів професійного навчання. // Передові технології реалізації освітніх ініціатив: зб. наук. праць / наук. ред. А.М. Зленко. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 85-90.
  11. Сюрха О., Ткаченко Л. Роль цифрової компетентності у формуванні професійних здібностей майбутніх педагогів професійного навчання. // Передові технології реалізації освітніх ініціатив: зб. наук. праць / наук. ред. А.М. Зленко. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 186-191.
  12. Ткаченко О., Ткаченко Л. Формування лідерських компетентностей майбутнього педагога у процесі професійної підготовки. // Передові технології реалізації освітніх ініціатив: зб. наук. праць / наук. ред. А. М. Зленко. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 197-203.
  13. Larysa Tkachenko. MODELING PEDAGOGICAL SITUATIONS AS A MEANS OF FORMING THE READINESS OF FUTURE TEACHERS FOR PROFESSIONAL ACTIVITY. Ştiință și educație: noi abordări și perspective, conferinţă ştiinţifică internaţională (26; 2024; Chişinău). Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, Seria 26, 21-22 martie 2024 / coordonare ştiinţifică: Diana Antoci, Silvia Chicu; colegiul de redacţie: Maria Vîrlan [et al.]. Chişinău : [S. n.], 2024 (CEP UPSC). ISBN 978-9975-46-943-2. Vol. 2 : Ştiinţe ale educaţiei. 2024. 332 p http://dir.upsc.md:8080/xmlui/ handle/123456789/6617.
  14. Сергійчук О.М. Розвиток цифрової компетентності у здобувачів освіти закладів професійної освіти. // Передові технології реалізації освітніх ініціатив: зб. наук. праць / наук. ред. А. М. Зленко. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 154-159.
  15. Сергійчук О.М. Сучасні напрями вдосконалення системи вищої освіти в Україні. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 429-435.
  16. LI Shufang, SAMOILENKO Nelia. The educational environment of the universityas a condition for the formation of the professional mobility of the future // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 75-83.
  17. SAMOILENKO Nelіa, LEHEIDA Andriу, SHI Qianyu. Distance learning: theoretical aspect. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 104-109.
  18. TONKONOH Nataliia, LEE Lin. Soft skills formation in the process of future teachers’ professional training. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 110-113.
  19. TONKONOH Nataliia, DEREKA Kateryna, SHAO Hua. Peculiarities of foreign language distance // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 114-118.
  20. TONKONOH Nataliia, HUANG Rong. The influence of the social component on the physical and public health of youth and adults. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 119-123.
  21. TONKONOH Nataliia, YAN Xiaofei. The impact of digital technologies on the stress resistance formation of future teachers. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю.П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 123-127.
  22. Багно Юлія. Деякі питання організації практико орієнтованого навчання в закладах вищої освіти. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 134-139.
  23. Єфіменко Роман, Самойленко Неля. Дослідження проблеми формування професійного іміджу фахівця вищої школи. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024.  С. 197-201.
  24. Самойленко Неля, Карпінський Віктор, Кошіль Роман. Компетентнісний підхід до розвитку навичок майбутнього викладача закладу вищої освіти. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю.П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 402-409.
  25. Самойленко Неля, Карпінський Нікіта, Лю Цюншань. Тренінг як інноваційна технологія у професійній підготовці майбутніх викладачів. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 410-415.
  26. Самойленко Неля, Легейда Гліб, Ян Сянчжен. Управління освітнім процесом у закладах вищої освіти: теоретичний аспект. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 416-423.
  27. Сахно Андрій, Самойленко Неля. Розвиток вищої педагогічної освіти україни на початку ХХІ ст. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П.Шапрана. Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2024. С. 424-428.
  28. Тимченко Іван, Самойленко Неля. Особливості впровадження мультимедіа в освітній процес. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 464-469.
  29. Шапран Ольга, Бао Їнлань, Ван Янь, Лі Юаньхан. Особливості інтернаціоналізації вищої освіти Китаю. // Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих: зб. наук. пр. / за ред. О. І. Шапран і Ю. П. Шапрана. Переяслав (Київ. обл.): Домбровська Я. М., 2024. С. 524-530.

6. Керівництво науковою школою – «Технології формування професійної компетентності майбутніх учителів», керівник доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри освітології та педагогічної інноватики Шапран Ольга Іллівна.

7. Наявність спеціалізованої вченої ради: доктора наук, кандидата наук, PhD:

  • Спеціалізована вчена рада Д 27.053.03створена в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі Наказом Міністерства освіти і науки України від 06 червня 2022 р. № 530 терміном до 06 червня 2025 р. для проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальностями: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки; 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
  • 5 разових спеціалізованих вчених рад в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі для захисту дисертацій А. Солодовник, М. Гладкого, В. Світака, Н. Мороз, А. Несен на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки.
  • Організація та проведення Міжнародних (Всеукраїнських) наукових конференцій, конкурсів наукових робіт, мистецьких і спортивних заходів:
  • Підготовка й проведення XІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих», 7-8 березня 2024 р.
  • Золота медаль за монографію «Європейська вища освіта в реаліях виміру змін і досягнень» за науковою редакцією О. І. Шапран, 16-17.05.2024 р., Державний педагогічний університет Йона Крянге в Кишиневі (Республіка Молдова); на базі університету проходив International Salon of Invention and Innovative Entrepreneurship, у межах зібрання був організований «Book salon», метою якого було визначення найкращого наукового або освітнього видання (scientific literature; teaching support). За підсумками оцінювання міжнародного журі із понад 97 конкурсантів золоту медаль присуджено колективній монографії «European Higher Education in the Realities of the Dimension of Changes and Achievements» за науковою редакцією завідувача кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі Шапран Ольги Іллівни.

8. Видання фахових наукових збірників, журналів:

  1. Категорія «Б» ‒ робота у редакційних колегіях фахових видань університету категорії «Б» «Scientia et societus» (О. І. Шапран, Н. П. Онищенко); «Професійна освіта: методологія, теорія та технології» (О. І. Шапран); «Теоретична і дидактична філологія» (Н. П. Онищенко).
  2. Інші видання – збірник наукових праць «Сучасна освіта: стратегії та технології навчання молоді і дорослих» (за наук. ред. О. І. Шапран).
  3. Участь здобувачів спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки у конференціях – усього здобувачів, які брали участь у конференціях – 39; кількість публікацій – 30 (з них у співавторстві – 30).

9. Проведення наукових круглих столів:

  1. Підготовка й проведення 03.2024 р. спільно з лабораторією фізичного розвитку та здорового способу життя Інституту проблем виховання НАПН України круглого столу «Інноваційні практики формування життєвої успішності учасників освітнього процесу» у рамках XVМіжнародної виставки «Сучасні заклади освіти».
  2. Підготовка й проведення 27.11.2024 р. спільно з Інститутом розведення і генетики тварин імені М. В. Зубця семінару-навчання «Розробка комплексу навчальної дисципліни та організація освітньо-наукового процесу підготовки аспірантів» для керівників дисертаційних досліджень (О. І. Шапран, А. П. Розсоха).

ПОГЛИБЛЕННЯ НАУКОВОЇ РОБОТИ КАФЕДР СПФ У 2025 р. ПЛАНУЄТЬСЯ ЗА ТАКИМИ НАПРЯМАМИ:

  • продовжити наукові дослідження в контексті ініціативної тематики кафедр;
  • участь НПП кафедр у виконанні Міжнародних (Всеукраїнських) наукових та освітніх проєктів, за якими виграно ґрант (долучення до цієї роботи кафедр, які ще не брали участі);
  • залучення НПП кафедр до участі у конкурсах щодо підготовки фундаментальних наукових досліджень відповідно до розпоряджень МОН України;
  • продовжити роботу кафедральних наукових шкіл і проблемних груп здобувачів вищої освіти;
  • сприяння підготовці дисертаційних досліджень аспірантами і докторантами кафедр за сп. 011 Освітні, педагогічні науки; 012 Дошкільна освіта; 033 Філософія; 053 Психологія;
  • підготовка НПП публікацій для розміщення в журналах, які входять у наукометричні бази (категорії «А» і «Б»);
  • забезпечення регулярних випусків журналів «Психолінгвістика» (категорія «А», наукометричні бази WoS, SCOPUS); Preschool Education: Global Trends (режим доступу: https://preschool-journal.com/index.php/journal); Психолінгвістика в сучасному світі (режим доступу: https://psycholing-conference.com/index.php/conference); Інноваційні технології в дошкільній освіті; Дошкільна освіта: сучасні тенденції; Збірників наукових праць Переяславські сковородинівські студії. Започаткування наукових видань іншими випусковими кафедрами СПФ;
  • продовження співпраці кафедр з науковими установами Національної академії наук України і національних галузевих академій (згідно укладених угод);
  • участь НПП і здобувачів випускових кафедр у Міжнародних і Всеукраїнських наукових конференціях, круглих столах;
  • продовження практики проведення щорічних конференцій: Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (квітень 2025 р.; кафедра психології і педагогіки дошкільної освіти); Міжнародної науково-практичної конференції «Психолінгвістика в сучасному світі – 2025» (грудень 2025 р., кафедра психології і педагогіки дошкільної освіти); Міжнародної науково-практичної конференції «Сковородинівські читання» (жовтень, кафедра філософії і соціальної антропології імені професора І. П. Стогнія); Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених «Перспективи розвитку сучасної психології», м. Переяслав, квітень, листопад 2025 р.; кафедра психології;
  • керівництво НПП випускових кафедр кваліфікаційними роботами бакалаврів і магістрів, забезпечення вимог академічної доброчесності;
  • забезпечення участі здобувачів вищої освіти у Міжнародних і Всеукраїнських конкурсах наукових студентських робіт і предметних олімпіадах зі спеціальностей, за якими здійснюється підготовка на СПФ (відповідно до наказів МОН України);
  • продовження успішної практики консультування НПП кафедр учнівських робіт Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді»;
  • видання випусковими кафедрами СПФ збірників наукових праць здобувачів вищої освіти.