Кафедра психології і педагогіки дошкільної освіти соціально-психологічного факультету Університету Григорія Сковороди в Переяславі активно долучилися до Міжнародного проєкту «Lego Foundation» в Україні, що підтримується МОН України, згідно наказу якого до складу регіональних координаторів з упровадження освітніх компонентів, зокрема, «Гра у закладі дошкільної освіти: цілісний погляд, системний підхід» входять кандидат педагогічних наук, доцент Світлана Дем’яненко, кандидат педагогічних наук, доцент Любов Лохвицька та доктор філософії у галузі психології Юлія Кролівець.
Другокурсники першого (бакалаврського) рівня ОПП 012. Дошкільної освіти денної та заочної форм навчання вже другий семестр упродовж 2023-2024 навчального року, на заняттях із дисципліни «Гра у закладі дошкільної освіти: цілісний погляд, системний підхід», розглядають своєрідність побудови ігрової взаємодії з дітьми дошкільного віку, особливості налагодження партнерських взаємин між всіма учасниками освітнього процесу.
У першому семестрі доцент кафедри Світлана Дем’яненко розглянула здобувачам денної форми навчання аспекти формування цілісного світогляду через гру, яка сприятиме успішній самореалізації дитини у житті. Світлана Дмитрівна переосмислила гру як вільний, спрямований і розвивальний процес, а також представила Парціальну програму розвитку дитини від 2 до 6 років через гру «Творці майбутнього» та методичні рекомендації до неї, в яких описано практичні методи реалізації гри, як наскрізного підходу.
У другому семестрі доктор філософії зі спеціальності «Психологія» Юлія Кролівець продовжує ознайомлювати студентів денної форми навчання із техніками фасилітації гри з використанням набору м’яких іграшок «Peppy Pals – Веселі Друзі», що сприяє розвитку навичок у межах основних напрямів соціально-емоційного навчання: самоконтроль, самоусвідомлення, суспільна свідомість, соціальні навички, відповідальне прийняття рішень.
Доцент Любов Лохвицька проводить заняття зі студентами заочної форми навчання в онлайн-форматі за допомогою платформи «Microsoft Teams». Практика впровадження заочникам дистанційної ігрової взаємодії потребує чималої теоретичної й практичної підготовки, викладацької креативності, підготовки значної кількості наочності тощо. Для полегшення цього процесу використовується електронний додаток «Методичний посібник із фасилітації ігрової взаємодії з дітьми дошкільного віку «Граємо разом», доступний за відповідним QR-кодом. Такий формат проведення занять має позитивний відгук у студентів заочної форми навчання, які також демонструють свої педагогічні досягнення.
Апробація цього методу викладання навчальної дисципліни показує високу активність та зацікавленість діяльнісним підходом у його практичному фокусі. Ігрові активності студентів сприятимуть формуванню їх здатностей формувати у дітей дошкільного віку ключові компетентності, цілісний світогляд, здійснювати соціально-емоційний розвиток та розвиток наскрізних умінь, а також підтримку їхнього добробуту.
Пресцентр кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти