Психолог Леонід Ніколаєв провів гостьову лекцію для студентів Державного податкового університету: говорили про тренінгову вправу як спосіб трансформації особистості

Соціально-психологічний факультет > Новини кафедри психології > Психолог Леонід Ніколаєв провів гостьову лекцію для студентів Державного податкового університету: говорили про тренінгову вправу як спосіб трансформації особистості

В умовах стрімких змін сучасного світу та зростаючого попиту на психологічну підтримку, тема ефективного використання тренінгових вправ набуває особливої актуальності. Тренінгові вправи є потужним інструментом для трансформації особистості, розвитку емоційного інтелекту та soft skills. Вони допомагають учасникам краще розуміти себе, розвивати нові навички та компетенції через практичний досвід та рефлексію.

1 листопада 2024 року на запрошення кафедри психології, педагогіки та соціології факультету соціально-гуманітарних технологій, спорту та реабілітації Державного податкового університету відбулась гостьова лекція на тему «Тренінгова вправа як спосіб трансформації особистості» в рамках дисципліни «Коучинг і трансформаційні ігри». Спікером виступив Леонід Ніколаєв – к.психол.н., доцент, завідувач НМЛ психології групової роботи Університету Григорія Сковороди в Переяславі, засновник Міжнародної школи тренінгу і супервізії «TrainingBOX».

Повідомляється, що захід об’єднав 40 учасників – студентів та викладачів Державного податкового університету та Університету Григорія Сковороди в Переяславі. Під час інтерактивної лекції учасники дослідили сутність тренінгових вправ, їх види та базові вимоги до них, особливості роботи з інвентарем та надання інструкцій.

За словами Ніколаєва, особливу увагу було приділено практичним аспектам – учасники мали можливість створити власні вправи та отримати зворотний зв’язок від колег. Леонід Олегович поділився своїм багатим досвідом роботи психолога-консультанта, тренера та супервізора в проєктах UNICEF Україна, СОС Дитячі Містечка та інших міжнародних організаціях.

Під час лекції було розкрито ключові аспекти роботи з тренінговими вправами:

  • особливості формулювання чітких цілей та очікуваних результатів вправи;
  • базові вимоги до створення та проведення вправ з урахуванням характеристик цільової аудиторії;
  • правила складання зрозумілих покрокових інструкцій;
  • важливість правильної організації зворотного зв’язку (дебрифінгу);
  • різноманітність видів вправ: від мозкового штурму до арт-технік та сторітелінгу;
  • специфіка використання тренінгового інвентарю.

Самі за себе говорять відгуки учасників та учасниць гостьової лекції:

Людмила Романюк, професор, доктор психологічних наук, член робочої групи й авторка ОП «Психологія. Психологія бізнесу» ДПУ:

«У межах навчальної дисципліни «Коучинг і трансформаційні ігри» лектор майстерно представив матеріал про тренінгові вправи як інструмент особистісної трансформації. Під час практичної частини магістранти працювали в малих групах над створенням власних коучингових вправ. Учасники були в захваті від отриманого досвіду та активно ділилися позитивними враженнями. Щиро вдячна колезі за блискучу лекцію та сподіваюся на подальшу плідну співпрацю в реалізації спільних проєктів.

Світлана Герасіна, к.психол.н., старший викладач кафедри психології УГСП:

«Гостьова лекція Леоніда Ніколаєва яскраво продемонструвала сутність і значення тренінгової діяльності у роботі психолога. Особливо цінним було почути про сучасні запити та виклики, в яких може реалізувати себе психолог-тренер. Лектор майстерно розкрив глибину й універсальність тренінгових вправ – ключових інструментів у професійному арсеналі тренера. Серед учасників було багато представників зі Сходу України, яким ми прагнули висловити підтримку, особливо під час роботи в малих групах. Висловлюю подяку Леоніду за щедре ділення власним досвідом і створення дружньої атмосфери»

Олександр Дяковський, магістрант кафедри психології, педагогіки та соціології ДПУ:

«Висловлюю подяку за проведену цікаву зустріч щодо тренінгових вправ як способу трансформації особистості, проведену Леонідом Ніколаєвим. Особливо корисним був виклад щодо видів вправ та базових вимог до їх проведення. Щиро вдячний за можливість отримання корисної та цікавої інформації»

Юрій Денисенко, магістрант кафедри психології, педагогіки та соціології ДПУ:

«Захід вирізнявся високим рівнем організації та змістовною програмою. Лектор вдало поєднав теоретичні знання з практичними інструментами, які стануть у пригоді в професійній діяльності. Особливо приємно відзначити створену ним атмосферу, де кожен учасник мав можливість відкрити для себе щось нове, взяти участь в обговоренні та поставити запитання. Дякую Леоніду за професіоналізм і щирий підхід до учасників, а також Людмилі Романюк за запрошення»

Віта Черчелюк, магістрантка кафедри психології, педагогіки та соціології ДПУ:

«Хочу висловити вдячність за організацію гостьової зустрічі з Леонідом Ніколаєвим. Лекція була цікавою, повчальною та збагаченою життєвими історіями. Лектор виявився одним із найкращих фахівців, з якими мені довелося зустрічатися».

Андрій Новак, магістрант кафедри психології, педагогіки та соціології ДПУ:

«Висловлюю подяку за організовану зустріч із цікавим фахівцем, психологом Леонідом Ніколаєвим. Надані ним поради та запропоновані тренінгові вправи неодмінно застосую у своїй практиці».

Анна Моргунова, магістрантка кафедри психології УГСП:

«Лекція справила на мене позитивне враження, була чіткою, структурованою і з цікавою практичною складовою. Дуже сподобалося, як Леонід Олегович детально розкрив та надав правила побудови роботи з вправою. Ця інформація допомагає зрозуміти, що кожен етап – від чіткого опису мети вправи до аналізу результатів – має важливе значення для досягнення успіху, як у колективі, так і для індивідуального розвитку кожного учасника. Заняття було дуже цікавим, і я вже бачу, як ці знання зможу застосувати в моїй роботі з людьми не тільки на тренінгах, а і в інших ситуаціях. Дякую за таку організаційну та насичену лекцію!»

Безумовно, такі освітні заходи сприяють розвитку професійних компетенцій майбутніх фахівців та забезпечують обмін досвідом між закладами вищої освіти.

 

 Пресцентр кафедри психології

Категорії