Психологія компліментів: Ольга Грейліх розповідає, чи завжди доречна похвала і як на неї реагувати

Соціально-психологічний факультет > Новини факультету > Психологія компліментів: Ольга Грейліх розповідає, чи завжди доречна похвала і як на неї реагувати

Якщо вони щирі та сказані від душі, це дарує людині хороший настрій і позитивні емоції. «Чудово виглядаєте!», «Ця зачіска Вам пасує!», «Як завжди, дуже смачно і красиво», «Не хвилюйся, у нас все вийде. Мені з тобою дуже легко працювати» – це все приклади відкритих і прямих компліментів.

Саме про компліменти у цій публікації вам розкаже кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі Ольга Грейліх.

Компліменти бувають щирі і не цілком – з позиції зверху, на рівних і знизу, прямі і непрямі, відкриті і з прикриттям.

Найпростіший і очевидний – це прямий і відкритий комплімент, але саме він викликає найбільше відторгнення у людей, схильних у компліментах бачити лестощі. Найбільш безпечні – це непрямі компліменти з прикриттям, саме з них починати надійніше.

Якщо ж говорити про справжні, дійсні компліменти, то всі вони класифікуються за двома ознаками: прямі – непрямі і відкриті – з прикриттям. У прямих компліментах йдеться про переваги людини, а непрямий комплімент відбувається опосередкованим чином. Відкритий комплімент себе не приховує, більше того – привертає до себе увагу і підкреслює себе. Комплімент з прикриттям – відволікає від себе, переключає увагу на щось інше.

Комплімент – це комунікативний посил від однієї людини до іншої, який підкреслює ті чи інші її переваги.

Якщо люди добре ставляться один до одного, обмінюються компліментами, це і є приємним явищем у нашому сьогоденні. Обмін щирими компліментами – хороша міжособистісна гра, де всі у виграші і переможених немає. Люди говорять компліменти, щоб налагодити контакт і поліпшити відносини.

Уміння говорити компліменти – показник загальної і психологічної культури, показник вихованості і душевного здоров’я. Якщо людина вміє говорити компліменти, швидше за все, вона уважна до оточуючих, вміє бачити їх гідності і красиво говорить про це. Коли людина любить говорити компліменти, це значить, що у неї позитивний настрій, їй подобаються люди і, скоріш за все, вона подобається сама собі. А жити з такою людиною світло і приємно.

Коли Вам подобається людина, а ви подобаєтесь їй, говорити компліменти – це звичне явище. Придивіться до неї, знайдіть щось чудове, красиве, що викликає захоплення і скажіть їй про це. «У Вас красиві очі, гарне волосся, доброзичлива посмішка, радий Вас бачити» – варіантів надзвичайно багато.

Зазвичай в людях нескладно знайти щось привабливе. Тут єдиним правилом є бути щирим і говорити від душі.

Як же реагувати на компліменти  правильно у нашому сьогоденні? Ніхто не може гарантувати, що комплімент у Ваш бік буде доречним і буде Вам до душі. Якщо комплімент Вам не сподобався, краще зробити вигляд, що Ви його не зрозуміли і спокійно відповісти нейтральною посмішкою. Краще переключити розмову в інший, потрібний бік. Якщо людина має добрі наміри, але невміло подала комплімент, це їй допоможе зберегти обличчя і впевненість в собі.

Приймаючи комплімент, не заперечуйте. Відповідаючи на комплімент, не применшуйте своїх переваг. Якщо інші люди захопилися Вашим зовнішнім виглядом, недоречно у відповідь говорити про своє погане самопочуття.

Впевнена в собі людина приймає компліменти тепло, природно і з вдячністю. Якщо доречно, скажіть «спасибі» і доповніть це теплими словами й приємною посмішкою.

 

Пресцентр кафедри психології

Категорії