21 травня 2025 року проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Василь Дудар, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Любов Лохвицька та доцент кафедри Світлана Дем’яненко долучилися до освітнього регіонального форуму «Трансформація дошкільної освіти: нові реалії – нові стандарти», який відбувся на базі Гірського ЗДО «Берізка».
Організаторами форуму стали Гірська сільська громада, Управління гуманітарного розвитку, Гірський ЗДО «Берізка».
Захід відкрили сільський голова Роман Дмитрів, начальниця управління гуманітарного розвитку Ольга Плахотнюк та завідувачка Гірського ЗДО «Берізка» Валентина Строєва. З вітальним словом до учасників звернувся й проректор Василь Дудар, який акцентував увагу присутніх на нових підходах у підготовці професійних кадрів.
Професор Любов Лохвицька у ході свого виступу з презентаційними матеріалами «Фасилітативна функція в професійній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти (за проєктом LEGO Foundation)» схарактеризувала для учасників форуму особливості організації освітнього процесу з використанням гри як цілісного і системного підходу. Спікерка акцентувала на специфіці реалізації положень проєкту LEGO Foundation в Україні, з представниками якого університетом укладено угоду про співпрацю відповідно до підписаного меморандуму цієї організації з Міністерством освіти і науки України. Також у матеріалах виступу було зазначено на впровадженні парціальної програми «Творці майбутнього», необхідності формування професійної спільності в закладах дошкільної освіти і досягненні ефективних результатів відповідно до вимог нового Закону України «Про дошкільну освіту».
Також участь у заході передбачала окреслення основних тенденцій щодо підготовки професійних кадрів у галузі дошкільної освіти, передусім, на кафедрі психології і педагогіки дошкільної освіти нашого університету, про що детально розповіла Світлана Дем’яненко.
Також на панельній дискусії модератором якої була начальник відділу освіти Тетяна Рахімова звучали такі теми:
- «Інноваційні практики. Реджіо-педагогіка – новий підхід до дітей» –завідувачка Гірського ЗДО «Берізка» Валентина Строєва.
- «Трансформація в дошкіллі – виклики для керівника» – завідувачка Ревнівського ЗДО «Барвінок» Тетяна Гуменюк.
- «Цифрові рішення для якості освіти. Впровадження ШІ в дошкільну освіту. Використання ШІ для інтерактивного навчання» – завідувачка Мартусівської ПШ Юлія Бова.
- «Вчимо англійську з дошкільнятами! Методика, що заряджає!» – засновниця мовних студій Lala English Алла Смарж.
У практичному модулі охопили такі теми:
- «Ритм – як потужний інструмент розвитку дошкільників» – завідувачка Гірського ЗДО «Берізка» Валентина Строєва та музична керівниця Гірського ЗДО «Берізка» Оксана Вінничук.
- «Сучасні технології IIII: які інструменти варто взяти в роботу педагогічному працівнику ЗДО» – керівник гуртка англійської мови Мартусівської ПШ Оксана Жабська.
- «STEM-освіта в ЗДО як один із засобів формування пізнавальної самостійності вихованців» – вихователь Ревнівського ЗДО «Барвінок» Олена Волик.
Панельна дискусія заходу підтвердила нагальність здійснення транформаційних процесів у дошкіллі, що насамперед, передбачає впровадження ШІ в дошкільну освіту, вивчення англійської мови з дітьми дошкільного віку.
У ході практичного модулю форуму вихователями закладів дошкільної освіти Гірської територіальної громади було продемонстровано сучасні інтерактивні підходи до проведення різних форм роботи з дітьми дошкільного віку в тому числі і навчання англійської мови з використанням програм штучного інтелекту для створення дидактичного матеріалу з підвищення ефективності роботи з дітьми (оживлення картинок; створення мультфільмів; генерування дитячих віршів, пісень; створення текстових та динамічних дидактичних завдань та ін.). Практичними працівниками наочно змодельовано способи ознайомлення дітей з ритмом за допомого нейродимічних вправ із різними матеріалами, а також продемонстровано оригінальні методи здійснення STEM-освіти в ЗДО.
Результатом відвіданого заходу стане підвищення ефективності підготовки професійних кадрів у галузі дошкільної освіти, запровадження інноваційних підходів і відпрацювання здобувачами освіти сформованих навичок на практиці в закладах дошкільної освіти.
Захід засвідчив високий рівень зацікавленості у розвитку дошкільної освіти, прагнення до змін та готовність педагогічної спільноти впроваджувати інновації. Форум став потужним майданчиком для фахового діалогу, обміну досвідом та формування спільного бачення сучасного й якісного дошкілля.
Пресцентр кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти